از دلایل اصلی عدم آنتندهی دستگاه کارتخوان میتوان به باطری دستگاه اشاره کرد. اگر باطری دستگاه کارتخوان زیر 20% برسد و دستگاه خاموش نشود، به صورت اتوماتیک جلوی انجام تراکنش گرفته میشود و تا موقعی که کارتخوان به شارژ وصل نشود این روند ادامه دارد.
از دیگر دلایل نداشتن آنتن، سیم کارت است. اگر دستگاه به هر دلیلی به درستی کار نکند طبیعتاً ارتباط با اینترنت برقرار نمیشود و در نتیجه آنتن دستگاه به صفر میرسد.
برای رفع این مشکل سیم کارت را از دستگاه خارج کرده و داخل گوشی تلفن همراه خود بگذارید، دقت کنید سوکت سیم کارت را به آرامی باز کنید، و اطمینان حاصل کنید که سیم کارت فعال است. برای تست فعال بودن سیم کارت، یک تماس با شماره خودتان بگیرید تا مطمئن شوید که ارتباط برقرار است.
اگر سیم کارت مشکلی نداشت وقت آن رسیده اینترنت و شارژ سیم کارت را بررسی کنید. اگر سیمکارت شارژ یا بسته اینترنتی نداشت، کافیه به مقدار لازم بسته اینترنتی (معمولا 1 گیگابایت ماهانه جوابگو شما هست) تهیه کنید.
اگر هنوز مشکل رفع نشده احتمالا به مشکل خرابی سوکت سیم کارت دستگاه کارتخوان برخورده اید. درباره سوکت سیم کارت در پست های قبلی مفصل صحبت کرده ایم. همچنین میتوانید جهت رفع عدم آنتندهی دستگاه کارتخوان به صورت رایگان از ما مشاوره بگیرید.